June 03, 2010

Barisan

'Hah, kamu ni? kenapa datang lambat? cepat sikit masuk barisan tu.'

'Kamu yang hujung bertiga tu? Kenapa baju kotor? Hish.'

'1A, kenapa barisan kamu tak lurus? Cepat luruskan barisan. Minyak dah panas dah tu.'



...marah anak saudara saya umur 6 tahun kepada karipap-karipap yang saya susun berterabur di dalam dulang sambil cekak pinggang. Bila saya tanya 'kau kenapa?', dia jawab ringkas & tegas...

'Guru disiplin!'

11 comments:

PenSeL 2B said...

panas baran nampak gaya tu....

ashraf sahdan said...

cilakak, belum siap edit lagi dah komen.

stiffler said...

hahhaah..kena penampar tak budak tu..tolong la bagi penampar! pleasee~

ace farhan said...

Starting. .bajet khai tadi.
Second. .rupanya hameer.
Third. .kehkehkeh.

jo said...

dengan budak2 pun nak berkira...eleh...

MISH LOLIPOP said...

ngek..ku pikirkan per td..uper yer karipap..hahahha

ateeka amer said...

cerita karipap ni dengar dah tujuh hari tujuh malam dahh. nampaknya budak tuh garang, ikut pak sedara. kehkehkeh.

syed hafeez said...

l dulu macam tu juga mael,gua ingat lagi lu marah kuih donat dekat kantin sekolah dulu,dah gaya macam asmui dah

.Gory. said...

anak buah ngan bapak buah sama je perangai.

sarah said...

guru disiplin,kau nak kena penampor??ahaha..awk ni mcm peminat karipap tradisional jek.

ashraf sahdan said...

hekal,
mana gua nak penampar, bizi kelim karipap masa tu.

payan,
kehkehkeh. gua pun bajet macam tu jugak.

jo,
mana ada berkira. gua nak tengking kira orait la.

mish lolipop,
ha ha ha.

ateeka amer,
2, 3 hari ni, sejak pandai kelim karipap, memang nak cerita pasal karipap je. a'ah, garang, kena jentik telinga sekali terus menangis.

syed,
cilakak, donut tu lain. donut memang kuih yang tak boleh bagi muka.

gory,
nasib baik gua terkenangkan adik lu..kalau tak dah lama gua tempeleng lu ni.

sarah,
memang lah. gila apa tak minat karipap? kehkehkeh.