December 08, 2010

Harry Waiter And The Angry Customer.

It's not 'Harry', it's 'Hairy' actually. But nevermind.

Tadi, aku lunch dekat luar. Sorang.

Hey fuck you! I feel good keluar sorang-sorang.

Jadi sampai di kedai makan, aku duduk dan nyala rokok sebatang. Kaki silang. Lalu aku panggil makwe ambil order.

Disebabkan makwe tu kelihatan sibuk ambil order meja lain, dia pass dekat satu lagi budak, tapi budak lelaki lah. Jadi budak lelaki ni datang ke meja aku dengan muka nak kena tendang, membawa senaskah menu.

Setelah membelek-belek menu lebih kurang, aku dapati semuanya biasa-biasa. Aku lapar, tapi tak berselera dengan menu mereka. Jadi aku cakap, "bagi air Coke lah".

"Makan?", budak waiter tanya sambil ketuk-ketuk pen atas meja, mata pandang lain. How rude.

"Fuck you!", aku cakap dalam hati, "Makan kejap lagi lah", aku sambung dengan mulut.

Saat dia nak blah pergi hantar order, "Eh eh, tak jadi lah. Coke tadi tukar milo ais lah", aku cakap.

Walaupun dia tak cakap apa, tapi dia buat muka. Muka taik kau tau? Tau muka taik macam mana? "Woi babi, lu nak emo gua tukar order apahal?", aku cakap dalam hati lagi.

Aku tak tahu apa masalah dia. Tapi dia memang bermasalah. Emo semacam. Bergaduh dengan harimau ke, aku tak tau. Tapi tak mungkin dia senggugut atau ada puki yang berdarah, sebab dia seorang lelaki yang bermisai nipis dan bermuka taik.

Jadi waiter, kau kena tabah. Kau punya customer, kebanyakannya orang yang kau tak kenal. Jadi, dengan orang yang tak kenal, kau kena tunjuk baik, muka baik, bukan muka taik. Kau jangan buat perangai dekat depan customer. Kau tak tau customer kau tu polis ke, ayahanda Pekida ke, the Don ke. Silap-silap kena backhand saja-saja je dengan komando yang sedang lapar.

Jadi, disebabkan diperlakukan begitu, aku rasa tak berselera nak minum. Setelah mencarut-carut di dalam hati, aku risau juga dia ludah ke apa dalam air aku. Maka apabila dia hantar air, aku tanya dia, "berapa ni?".

"Haa?", dia terpinga-pinga.

Aku letak 2.00 MYR atas meja, kemudian aku bangun. "Minum lah air tu, aku belanja", aku cakap.

Last-last, aku end up di 7e, beli maggi.

Kadang-kadang, the Don pun teringin nak makan maggi.

5 comments:

syed hafeez said...

Lu nak buat gaya batman la konon ni tinggal-tingal duit atas meja? Don mana ada bayar makanan

Anonymous said...

wa rasa cam lu je yang emo ni.

.Gory. said...

Kahkahkah. Lu Don patut rekrut budak tu. Baru kasi pengajaran sikit

Mikael said...

i bet u showed your fucking face too, bitch.

asip محمد said...

gua rasa lu kena cari awek standard soranglah mael.. keluar sorang.. makan takmo.. emo lebih.. kah3.. mael.. mael..

Powered By Blogger