September 04, 2010

Another good one

Yaww!!

Ha ha ha. Macam sial je aku rasa. Lantak lah.

Hari ini hari pertama cuti aku. Disebabkan aku dekat rumah kakak aku, maka tak banyak benda yang aku boleh buat. 2 ekor dickheads Ampang belum cuti lagi, maka aku rasa tak ada sebab untuk aku keluar lepak mamak ataupun mandi swimming pool seorang diri.

Jadi, sejak tadi kerja aku adalah mencari filem-filem yang menarik untuk ditonton. Walau bagaimanapun, aku rasa semua VCD/DVD yang ada dekat rumah ni semua aku dah tengok. Oleh itu, tadi aku berpindah ke Speedy Video, dan aku pinjam DVD ini;

Seperti biasa, Martin Scorsese memang suka menggunakan Leonardo DiCaprio sebagai pelakon utama dalam kebanyakan filem dia. Gangs of New York, The Aviator, filem ini, dan yang terbaru, Shutter Island. DiCaprio pulak, what the hell dude, memang pelakon kegemaran aku.

Filem The Departed ini, pada aku, memang sebuah filem yang menarik. Tak perlu aku ceritakan sinopsis filem ini. Cukuplah aku cakap bahawa filem ini, bukan seperti filem-filem FBI, CIA, SWAT, Gerak Khas atau apa lancau lagi cerita pasal polis yang cliche. Filem ini, senang cerita, entertaining dan tak sesak dengan aksi letupan dan tak happy ending.

Leonardo DiCaprio, Mark Wahlberg, dan Matt Damon. Kombinasi yang hilang akal dan sangat menarik. Tapi, bagi aku, x-factor dalam The Departed adalah Jack Nicholson. He's fucking cool, man. Pertama kali aku tengok filem yang ada DiCaprio, tapi ada pelakon lain yang lagi best dari dia. Terlalu hadkor atuk Nicholson punya stailo dalam filem ni. Kalau lah abah aku macam Nicholson...peh.

Namun begitu, untuk mengharungi hari esok, aku perlukan lagi filem-filem yang menarik.

Any suggestion?

8 comments:

.Gory. said...

Species. 1 2 3.

syed hafeez said...

radit love jani.kehkehkeh

siggplus said...

menculik miyabi

Mikael said...

hey palat,follow blog gua.

deus X machina said...

gerak khas the movie 1,2,3

macha_sezs said...

kah kah kah.sekor2 punya cadangan serupa gampang

ashraf sahdan said...

banyak main laa lu orang ni.

@syed, radit love jani ni filem Indon kan? gua dengar, best cerita ni.

@sapey, gua dah follow laa palat.

anisizatyA.J said...

Tengok la Up. 'Up' best ok. he he he

Powered By Blogger