August 30, 2010

Saya Suka Naik RXZ

Sempena menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia kali yang ke-54, satu pertandingan menulis slogan telah dijalankan. Syaratnya mudah, slogan anda hendaklah informatif, inovatif, kokurikulum bersepadu, KBKK, dan tidak melebihi 350 patah perkataan, sesuai dengan tema kemerdekaan pada tahun ini, 1Malaysia Menjana Transeksual. Slogan anda hendaklah dimulakan dengan, 'Saya Suka Naik RXZ kerana.....'

Jadi,

Saya suka naik RXZ kerana, pada pandangan mata kasar sesetengah orang, RXZ keluaran Yamaha mungkin hanyalah sebuah motosikal yang tak ada raga nak isi santan kalau pergi kedai dan mempunyai bunyi yang annoying, lagi-lagi time nak tidur tengah hari tu dia memekak. Namun begitu, RXZ, sama ada dari edisi Bosch, Millenium, Catalyzer, Skala, Din Dang, Tora Datang Lagi dan apa pun, adalah motosikal yang paling popular di dalam scene rempit Malaysia. Sebab itulah, saya suka naik RXZ.

Bagi sebuah RXZ stended yang baru keluar kedai, kelajuan maksimum yang boleh dicapai adalah sehingga 180km/j. Bagi RXZ yang telah diubahsuai pula, kelajuannya boleh bertambah sehingga 220km/j. Namun, ini semua juga bergantung kepada jockey. Kalau jockey macam saya yang tak sukakan kelajuan, paling tinggi pun saya bawa 80km/j je. Kalau dekat kawasan sekolah, 30km/j. Namun begitu, saya sangat suka naik RXZ.

Walaupun saya suka naik RXZ, tak bermakna saya suka rempit. Saya tidak kisah jika rempit nak ragut beg tangan atau pecah rumah, tapi saya tak puas hati terhadap tahap rakaman video 3gp mereka kenduri gadis-gadis. Kalau nak rakam, rakam laa betul-betul pakai video cam. Ini video macam puki. Resolusi macam sampah. Bodoh. Macam lembu.

Saya benci rempit. Rempit patut direjam.

Sekian. Selamat Merdeka.

6 comments:

MOFASAD said...

celaka

asip محمد said...

aku rasa aku setuju bab video tu.. duit menang motor buat lah beli video cam.. baru boleh tonton ulang elok sket.. ye dok? kah3

Anonymous said...

yang susah nak tgk tu yg org melayu nak sangat sangat tengok..

.Gory. said...

1957-2010=54. Mesti Kamaruddin ajar Math dulu. Haha. Ke ni entri untuk tahun depan?

Video Tunku jerit Merdeka duu lagi clear dari video abang abang yang kenduri pakai helmet. Tak gentle.

ashraf sahdan said...

yes Gory, kali pertama kau dapat membaca isi hati aku. kirim salam kat Sarah Alia.

ini untuk tahun depan.

SUXX said...

54? are u sure dude? heheh

Powered By Blogger