December 10, 2010

Auto-menyampah #2

Scene twitter adalah scene yang sangat baru bagi aku. Aku ada akaun twitter, dah setahun, tapi aku baru betul-betul aktif, baru dua tiga minggu. Satu benda bangsat yang aku pelajari daripada twitter ialah, tak lari jauh dengan bangsatnya facebook atau blogspot, seperti yang aku ceritakan semalam ; ramai orang follow awek yang cun, tapi tweet merapu-rapu.

Seriously people? Kau follow artis/awek cun sebab dia artis/awek cun atau sebab dia ada tweet something good?

Pundek. Aku rasa macam cerita benda yang sama macam semalam, cuma dengan contoh yang lain. Jadi aku malas sambung. Baca post bawah dan tukar perkataan 'blog' dengan 'twitter'. Dan juga beberapa perkataan lain mengikut kesesuaian. 'Hanis Zalikha' dengan 'Mrs Ashraf', misalnya.

Ha ha ha.

Kawan aku cakap, aku ada masalah. Masalah aku, semua benda yang aku rasa overrated, aku nak condemned. Kawan aku lah yang cakap, aku tak cakap. Aku cakap "fuck you!" kat dia.

Overrated, seperti yang aku bincangkan dengan beberapa dickhead tempoh hari di restoran Siti Zubaidah di Danau Kota, dan ada aku tulis di dalam blog ini (kalau kau baca), adalah benda yang subjektif bagi setiap individu. Tak berapa subjektif kerana ia (mungkin) ada standardized meaning, but in a way, bergantung kepada situasi, ianya adalah betul mengikut pandangan peribadi seseorang, dickhead(male) ataupun cipap berdarah(female). Bolehlah kita cakap, semi-subjektif.

Kalau kau tak faham, jangan risau kerana, aku pun main bedal ikut sedap tangan menaip je ni.

Sebenarnya, aku bukan condemned benda-benda overrated ni. Kadang-kadang, diorang pun tak tahu diorang ni overrated (di mata aku). Jadi, memang bukan salah diorang. Aku cuma tak suka dengan modus operandi sesuatu itu menjadi overrated, dan juga orang-orang yang manipulate benda overrated ini, untuk kepentingan peribadi, dengan matlamat menjadi, shall we say, popular, lalu end up dengan, menjadi overrated juga. Dumbass.

Shit. I started to feel that I'm the only one who understand this. Fuck me!

Pergi mampus lah! Malas aku nak peduli. Kau nak faham ke, tak ke, nak jadi overrated ke, jadi askar ke, jadi keretapi ke. Tapi aku ada satu benda nak tanya.

Kalau aku guna ayat 'beberapa dickhead', nak kena tambah 's' ke tak? Maksud aku, 'beberapa dickhead' ke 'beberapa dickheads' betul?

Susah juga menulis guna dua linguistic diciplines at a time ni.

Selamat malam.

4 comments:

idora ilyanee said...

x yah.beberape tuh da tunjuk byk da
klo ko gne "some" ke, bole la nk tmbh s

Mikael said...
This comment has been removed by the author.
.Gory. said...

Ah, aku tulis ada s. Patut ganjil bunyi.

siggplus said...

semenjak dah ada twitter ni kannn

Powered By Blogger